RSS Subscribe

Sunday 20 November 2011

ENTAH BILA....

Bismillah


Ampunkan aku Ya Allah...
Aku hambamu yang penuh dosa...
Entah bila kali terakhir aku menangis dengan bersungguh meminta keampunan dariMu
Entah bila kali terakhir aku benar-benar rindukan rasulullah s.a.w




Aku seringkali terlupa bahawa engkau sedang memerhatikan ku
Engkau perhatikan aku membuat kemungkaran
Engkau perhatikan aku menikmati rezekiMu
Engkau perhatikan aku setiap langkah dan setiap nadi jantungku berdenyut
tapi..
Entah bila akan aku sedar semuanya ya Allah...



Pagi aku bertemu rakan kuliahku,
Aku bergelak bersama mereka ,
dan terlupa malaikat di sebelah aku

Petang aku sibuk melayan nafsuku, menonton cerekarama, 
mendengar lagu-lagu terbaru dari tanah air,

Tidak lupa juga menjenguk laman web sosial terhangat,
Entah bila akanku berhenti, 
berubah menjalani hidup yang lebih pasti





















Entah bila..
Entah bila..
Entah bila..

Adakah sehingga nyawaku ditarik??? NAUZUBILLAH...



WALLAHUA'LAM...

1 comment: